Pagina's

vrijdag 18 februari 2011

Eerste windpaneel zo goed als af

Gisteren ben ik bij mijn opa verder gaan knutselen aan het eerste windpaneel. De structuur is ondertussen af. Enkel de spoeltjes moeten er nog aangezet worden en dan kan ik weer beginnen testen in de windtunnel. Een tweede bijna identiek paneel is in de maak. Dit zal achter het eerste geplaatst worden bij de testen, met windriemen die geschrankt zitten t.o.v. de windriemen in paneel 1. Zo kan ik nagaan of 8 windriemen in paneel 1 ongeveer evenveel energie kunnen opwekken als 4 windriemen in paneel 1 en 4 in paneel 2. Indien dit het geval is, dan wordt de windbelt echt interessant t.o.v. bv. zonnepanelen. Verder wacht ik op een nieuwe rol koperdraad om de spoelen voor het 2de paneel te maken.

Enkele foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten