Pagina's

woensdag 20 oktober 2010

Late update over test van eergisteren

Eergisteren heb ik nog enkele aanpassingen gedaan aan mijn windbelt en heb ik ook met andere magneetjes geĆ«xperimenteerd. Voor het membraan heb ik deze keer het lint van een oude typmachine gebruikt, wat aanzienlijk steviger is dan dat van een videoband. De resultaten die ik hiermee behaald heb zijn weer een stap in de goede richting. Met mijn spoeltjes met een gecombineerde weerstand van 31 Ohm heb ik met de ronde magneetjes met diameter 10mm en dikte 3mm 1V gehaald en met 2 balkvormige magneetjes met zijden van 10mm en dikte 2mm ongeveer dezelfde spanning. Met 2 magneetjes met zijden van 10mm en dikte 3 mm heb ik zelfs 1,33V gehaald. De gemiddelde wisselspanning was echter ongeveer 1,25V, wat iets meer is dan de spanning die geleverd wordt door 1AA NiCd batterij. Dus we blijven vol goede moed experimenteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten