Pagina's

donderdag 7 oktober 2010

Windtunnel

Vandaag heb ik een eerste test in de windtunnel gedaan. Helaas niet met de gewenste resultaten. Bij een windsnelheid van 5m/s bedroeg de gemeten wisselspanning voor een configuratie met 2 kubusvormige magneten (z=5mm) 0,02V à 0,03V. Voor een configuratie met 4 van deze magneten 0,05 à 0,06V.
Tot nu toe lijkt de amplitude recht evenredig te zijn met de gemeten spanning. Verder vraag ik me af of de spoelen niet beter zouden bevestigd kunnen worden met niet magnetische bouten omdat ik vermoed dat de bouten die nu gebruikt worden zorgen voor een ongewenste weerstand die door de trilling overwonnen moet worden. Ook denk ik dat de verhouding gewicht/sterkte van de magneten een belangrijke rol speelt. Ook een studie van de optimale plaatsing van de spoelen en de magneten (spoelen boven en onder of naast de magneten) lijkt mij wenselijk te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten